Pescuitul te ajuta sa intelegi vanzarile si antreprenoriatul

Era momentul sa parasesc zona calda de corporatist si sa intru in apele agitate ale antreprenoriatului, cand am realizat ca nu stiu sa innot ci in cel mai bun caz sa fac pluta. Atunci are loc o constientizare, disperarea te face sa dai din maini, frica de innec te determina sa innoti momentul in care am facut corelatia cu 2 studii si anume :

  1. 90% din afaceri esueaza in primii 5 ani
  2. Sansele de success cresc atunci cand faci ceea ce iti place.

“Voi face ce imi place si asa cu siguranta nu voi esua” a fost primul pas pe care l-am facut si am parasit zona de confort. In acest moment am inceput sa ma lovesc de valuri si am invatat ce trebuie sa fac sa le depasesc, era ceva nou, nu mai eram pe vaporul corporatiei ci trebuia sa imi construiesc singur o pluta care sa ma ajute sa rezist si incet sa o transform intr-o barca si apoi vapor.

Pentru a parcurge pasii astia am nevoie de hrana care sa imi dea putere, ce in viata mea mi-a placut sa fac si totodata mi-a adus hrana!?….Daaaaa – SA PESCUIESC, era momentul in care eram cu mine si cu linistea din care porneste orice zgomot, era momentul in care nu ma bucura doar rezultatul ci eram fericit pe toata durata procesului, eram fericit la orice miscare a plutei.

Am cautat comparatii si corelatii intre pescuit si antreprenoriat care sa ma ajute, iar mai jos redau 6 lucruri pe care vanzarile sau antreprenoriatul le au in comun cu pescuitul:

  1. Bucura-te de drum, nu exclusiv rezultat
  • La pescuit daca nu resimt emotii si fericire la fiecare miscare a plutei, voi fi dezamagit cand voi realiza ca o trasatura de peste nu inseamna si ca il voi prinde, iar renuntarea rapida e iminenta.
  • In antreprenoriat, daca nu voi fi fericit in perioada crearii produsului, a marketarii, a stabilirii strategiei, voi obosi inainte de vreme, rezultatele vin in timp, iar rabdarea este esentiala. Rabdarea o voi obtine doar bucurandu-ma de drum nu exclusiv de rezultat.
  1. Care sunt “sculele” (termen pescaresc) pe care le folosesc
  • In pescuit sansele cresc daca folosesti o lanseta in loc de undita, marimea capturii conteaza cat de departe arunci.
  • In antreprenoriat, conteaza mult calitatea produsului pe care il lansezi, structura si strategia influenteaza cantitatea si calitatea rezultatului.
  1. Respectul si daruirea pe care le acorzi proiectului
  • Pescuitul este mai presus de toate respectul pe care il acord naturii, capturii dar mai presus de toate mie. Nu pot avea pretentie sa prind peste daca in timp ce pescuiesc dau muzica tare, lansez si plec la gratar avand pretentia cand ma intorc sa gasesc prada prinsa in ac, eventual si curatata numai buna de aruncat pe gratar.
  • In antreprenoriat si vanzari corelatia poate fi brandul, respectul pe care il acorzi clientului si produsului sau cat te respecti pe tine in munca pe care o depui. Poti face o analiza intrebandu-te cat din produs sau serviciu aduce valoare tie si cat clientului.
  1. Alegerea momentului
  • La pescuit conteaza atat perioada zilei in care te dezizi sa pescuiesti (dimineata se spune ca e cel mai propice) dar si, cand e vorba de o balta privata, daca pestele a fost hranit si cand.
  • Putem corela in vanzari si antreprenoriat cu prospectarea, cat de bine ai studiat cine mai ofera ceea ce tu vinzi, ce au facut si fac ei si cu ce poti veni tu in plus, ce plus valoare aduci tu in piata, cu ce te diferentiezi pozitiv.
  1. Ce oferi ca sa primesti?
  • Cand merg pe balta cu siguranta citesc sau ma informez care este momeala potrivita acolo, imi pregatesc combinatiile de momeala potrivita.
  • In antreprenoriat si vanzari nu produsul e cu adevarat valoros pentru client, ci ce primeste el valoros atunci cand cumpara produsul, ce obtine in afara de produsul tau, cu ce ii imbunatateste viata si care este acea emotie pozitiva generata de achizitie.
  1. Pregatirea locului
  • Cand merg la pescuit, inainte de a incepe sa pregatesc lansetele, momesc locul pentru a imi face anuntata prezenta, pentru a pregati momentele ce vor urma
  • In antreprenoriat si vanzari, orice produs trebuie creat dupa ce ai stabilit care sunt clientii tai, care este nisa pe care iti doresti sa intri, nu este valabila credinta “un vanzator vinde orice pentru oricine”, nisarea ofera calitate si profesionalism.

In timp ce scriam acest articol, mi-am dat seama ca “momeala” nu suna adecvat sau poate fi inteles in sens negativ in vanzari, insa in pescuitul sportiv se foloseste momeala, ea fiind sursa de hrana pentru pesti si sursa de fericire pentru pescar.

O zi de impact iti doresc, 🙂

Cosmin

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.